
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „DZIEŃ DZIECKA”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie sprawności dłoni i palców
• wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
• rozpoznawanie i nazywanie emocji
• przedstawianie emocji oraz uczuć za pomocą mimiki i gestów
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
• współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• rozwijanie kompetencji matematycznych
• rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• tworzenie prac plastycznych
- „MALI PODRÓŻNICY”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie sprawności motoryki małej
OBSZAR EMOCJONALNY
• odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów
• wczuwanie się w emocje innych
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
OBSZAR SPOŁECZNY
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• dbanie o pozytywną atmosferę w grupie
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży
• poznawanie i nazywanie kontynentów
• dokonywanie pomiaru długości
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
• wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata
• poznanie wybranych potraw z innych krajów
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu
• tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik
- „LETNIE OBSERWACJE”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie zmysłu dotyku
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• nabywanie umiejętności godzenia się z porażką
• dostrzeganie piękna przyrody
• przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
• poszerzenie wiedzy na temat zwierząt mieszkających na łące
• rozwiązywanie zagadek
• słuchanie utworów literackich
• prowadzenie obserwacji przyrodniczych
• doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów równolicznych
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• utrwalenie znajomości kolorów
• tworzenie prac plastycznych według instrukcji i własnego pomysłu
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie zmysłu dotyku
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej
• nabywanie umiejętności godzenia się z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
• posługiwanie się imieniem, nazwiskiem i adresem
• współdziałanie z innymi dziećmi w zabawie
• respektowanie obowiązujących zasad i reguł
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
• nazywanie wybranych środków transportu
• poznanie zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji
• utrwalanie znajomości numerów alarmowych
• doskonalenie umiejętności przeliczania, tworzenia zbiorów i klasyfikowania elementów
• utrwalanie znajomości wybranych figur geometrycznych i kolorów
• zachęcanie do budowania dłuższych wypowiedzi na podany temat
• ćwiczenia w dostrzeganiu i kontynuowaniu rytmów
• rozbudzanie kreatywności poprzez tworzenie prac plastycznych różnymi technikami, wykorzystywanie materiałów przyrodniczych