
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „NA WSI”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
OBSZAR SPOŁECZNY
• współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł podczas gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• usprawnianie aparatu artykulacyjnego
• rozwiązywanie zagadek
• rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce
• dodawanie i odejmowanie na konkretach
• odczytywanie zakodowanych informacji
• wykonywanie prac plastycznych
• doskonalenie umiejętności wokalnych
• prowadzenie obserwacji
- „KSIĄŻKI I KSIĄŻECZKI”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych
• doskonalenie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
• przedstawianie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki
• wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
• zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
• rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
• poszerzanie wiadomości na temat książek
• stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa i formułowania dłuższych wypowiedzi
• segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę
• doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
• nabywanie umiejętności przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
• zachęcanie do uważnego słuchania utworów literackich
- „WIELKANOCNE TRADYCJE”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie sprawności dłoni i palców
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie zasad podczas gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi
• doskonalenie umiejętności przeliczania
• porównywanie liczebności zbiorów
• poznanie budowy jaja kurzego
• przeprowadzanie prostych eksperymentów z jajkami
• uważne słuchanie utworów literackich
• odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych utworów literackich
• tworzenie prac plastycznych
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych
• rozwijanie orientacji w przestrzeni
• rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
- „DBAMY O ŚRODOWISKO”
OBSZAR FIZYCZNY
• zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych i naśladowczych
• wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych
• doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych i plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie piękna przyrody
• rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego
OBSZAR SPOŁECZNY
• stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad gier oraz zabaw
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
• zdobywanie wiadomości na temat ekologii
• nabywanie umiejętności prawidłowego segregowania odpadów
• doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
• doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
• tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem materiałów pochodzenia naturalnego
- „KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”
OBSZAR FIZYCZNY
• zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu
– doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej dzieci
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie piękna przyrody
• rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego
OBSZAR SPOŁECZNY
• stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad gier oraz zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
zapoznanie dzieci z koniecznością oszczędzania prądu i wody – ekonawyki
• doskonalenie umiejętności prawidłowego segregowania odpadów
rozpoznawania i nazywanie wybranych owoców i warzyw;
– poznanie sposobów dbania o zwierzęta i rośliny;
• uważne oglądanie filmów edukacyjnych i wypowiadanie się na temat obejrzanych treści
• doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej
• tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem niepotrzebnych rzeczy