
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „DBAMY O ZDROWIE”
OBSZAR FIZYCZNY
• doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
• aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
• kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
• wypowiadanie się na temat własnych odczuć
• czerpanie radości ze wspólnych zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
• przestrzeganie reguł zabaw
• dopingowanie innych uczestników zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
• poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
• wypowiadanie się na forum grupy
• rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
• nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
• segregowanie elementów ze względu na kolor
• porównywanie długości elementów
• przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
• nauka rymowanek na pamięć
• wykonywanie prac plastycznych
• aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie
- „JAK DAWNIEJ BYŁO?”
OBSZAR FIZYCZNY
• doskonalenie motoryki małej
• udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
OBSZAR EMOCJONALNY
• nazywanie własnych emocji
• prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki
OBSZAR SPOŁECZNY
• odczuwanie przynależności do grupy
• czerpanie radości ze wspólnych zabaw
• doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
• wdrażanie do obdarzania innych uwagą
OBSZAR POZNAWCZY
• analizowanie i opisywanie ilustracji
• zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
• słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
• odczytywanie znaczenia symboli
• poznawanie różnych sposobów komunikowania się
• nazywanie środków transportu
• przeliczanie na konkretach
• poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
•wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
- „PIERWSZE OZNAKI WIOSNY”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
• podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
OBSZAR EMOCJONALNY
• radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
• doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
• czerpanie radości z obcowania z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
• słuchanie rozmówców
• wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
• przestrzeganie reguł gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
• poznanie charakterystycznych cech wiosny
• rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
• poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
• zakładanie i pielęgnowanie upraw
• słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
• klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
• doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
• wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne
OBSZAR FIZYCZNY
• udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
• uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
• radzenie sobie z trudnymi emocjami
• wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
• uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
• porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
• czerpanie radości z własnych umiejętności
• przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
• rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
• uważne słuchanie wierszy i opowiadań
• wypowiadanie się na podany temat
• podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
• klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
• przeliczanie na konkretach
• wykonywanie prac plastycznych i technicznych
• śpiewanie piosenek