Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „POLSKA NASZA OJCZYZNA”
OBSZAR FIZYCZNY
• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
OBSZAR POZNAWCZY
• zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego
• rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny
• obcowanie ze sztuką
• rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny”
• utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania
• poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska
• utrwalenie świadomości bycia Polakiem
• poznanie hymnu i symboli Polski
• przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania
• słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą
• uczestniczenie w zabawach plastycznych
• przeliczanie w dostępnym zakresie
- „BEZPIECZNI I ROZWAŻNI”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
•doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
• podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• rozróżnianie pojęć dobra i zła
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
• wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
• uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie
• uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy
• rozwiązywanie zagadek
• doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
• wzbogacanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• zapoznanie z numerem alarmowym
• uczestniczenie w scenkach dramowych
- „PRELUDIUM DESZCZOWE”
OBSZAR FIZYCZNY
• zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• uważne słuchanie wypowiedzi innych
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• kształtowanie umiejętności współpracy z innymi
OBSZAR POZNAWCZY
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
• branie udziału w eksperymentach
• nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
• zdobywanie wiedzy na temat deszczu
• nazywanie różnych rodzajów deszczu
• uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
• nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia
• nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku
• nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
• śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
- „ROZPOZNAJEMY EMOCJE”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
• rozwijanie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
• budowanie obrazu własnego „ja”
• rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wyrażanie emocji za pomocą mimiki
• rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach
• przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
• komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny
OBSZAR POZNAWCZY
• nazywanie poszczególnych części ciała
• rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”
• wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• rozwijanie mowy komunikatywnej
• przeliczanie, klasyfikowanie