
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
1. „KULINARNE WYZWANIA”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
• wdrażanie do dbania o higienę w czasie zajęć kulinarnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• godzenie się z porażką
OBSZAR SPOŁECZNY
• współdziałanie w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad gry i zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• wzbogacanie wiedzy na temat sprzętów i akcesoriów kuchennych
• rozwijanie kompetencji matematycznych
• rozwiązywanie zagadek
• rozwijanie orientacji przestrzennej
• uczestniczenie w zajęciach kulinarnych
• tworzenie prac plastycznych
2. „W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• godzenie się z porażką
• dostrzeganie emocji innych dzieci
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• wzbogacanie wiedzy na temat Świętego Mikołaja oraz tradycji z nim związanej
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
• dokonywanie pomiarów długości
• rozwiązywanie zagadek
• śpiewanie kolęd
• tworzenie prac plastycznych
3. „ŚWIĘTA TUŻ TUŻ”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• godzenie się z porażką
• dostrzeganie emocji innych dzieci oraz zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad podczas gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• wzbogacanie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
• dokonywanie pomiarów długości
• rozwiązywanie zagadek
• śpiewanie kolęd
4. „WITAMY NOWY ROK”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie reguł i zasad w czasie zabawy
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• poznanie różnych rodzajów kalendarzy
• oglądanie różnych zegarów i zegarków, zapoznanie z pracą zegarmistrza
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
• wymienianie pór roku, przyporządkowywanie im określonych symboli
• rozwijanie kompetencji matematycznych
• dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
• rozwiązywanie zagadek tekstowych
• tworzenie prac plastycznych