Zamierzenia Wrzesień 2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWACZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ
GRUPA: gr. II
PROWADZĄCA: Ania Koc, Patrycja Hadam
PROGRAM: Samodzielne, wszechstronne,szczęśliwe . Program wychowania przedszkolnego, Nowa Era, Warszawa, 2021.
PRZEWODNIK : „SAMODZIELNE, WSZECHSTRONNE, SZCZĘŚCLIWE – PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO” NOWA ERA 2021
Tematy kompleksowe:
„RAZEM W PRZEDSZKOLU”
„ZABAWY Z LATAWCEM”
„NADCHODZI JESIEŃ”
„ZIEMIA PEŁNA TAJEMNIC”
Ogólne cele dydaktyczno- wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do samodzielności w zakresie czynności manualnych
• doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych
• zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka
• zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu (spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie)
• rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania i rozbierania się oraz dbania o siebie poprzez zakładanie ubioru adekwatnego do pogody
OBSZAR EMOCJONALNY
• zachęcanie do rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji
• kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia
• zachęcanie do obcowania z przyrodą i odkrywania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego siebie i innych
• dostrzega, że rówieśnicy też odczuwają emocje
• przeżywa i okazuje emocje, integrując się z grupą
• zauważa emocjonalną wartość przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
• stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą
• zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej
• wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych
• zapoznanie z zasadami korzystania ze wspólnych zabawek i książek
• stwarzanie okazji do dzielenia się swoimi doświadczeniami i wspomnieniami z wakacyjnych podróży
• zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
• integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
• zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich
OBSZAR POZNAWCZY
• wdrażanie do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa, organizacji pracy i zabawy oraz higieny
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w szczególności na podstawie utworów literackich lub ilustracji
• zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka
• umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenki
• zachęcanie do podejmowania zabaw promujących czytelnictwo
• zachęcanie do podejmowania zabaw związanych z odkrywaniem swojego otoczenia
• zachęcanie do swobodnej ekspresji artystycznej m.in. teatralnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej
• rozwijanie wyobraźni
• zachęcanie do podejmowania działań plastycznych i konstrukcyjnych