zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec
Ogólne zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I . „PRAWA WSZYSTKICH DZIECI”
II. „EGZOTYCZNE PODRÓŻE”
III. „LETNI OBSERWATOR PRZYRODY”
IV. „RADOSNE WAKACJE”
-zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, współdziałanie w grupie, rozwijanie umiejętności plastycznych i sprawności fizycznej, uczenie tolerancji wobec innych osób
-czytanie globalne i dzielenie wyrazów na sylaby, kształtowanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi, rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka, wyrażanie radości z zabaw ruchowych i dźwiękonaśladowczych, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobów dbania o nie
-wyrażanie ekspresji twórczej, nauka nowej piosenki, poruszanie się w rytmie muzyki, uważne słuchanie i odtwarzanie rytmów, rozwijanie małej motoryki, nawiązywanie relacji rówieśniczych w trakcie zabawy, czerpanie radości z zabaw z balonami, rozwijanie sprawności fizycznej
-poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi, uczestnictwo w zabawach ruchowych, nawiązywanie relacji rówieśniczych, uświadamianie, że ludzie z różnych stron świata, mimo różnic, mają ze sobą wiele wspólnego, wspomaganie rozwoju społecznego, w tym tolerancji
-uważne słuchanie utworu, doskonalenie percepcji słuchowej, utrwalanie i poszerzenie wiadomości o środkach transportu, globalne czytanie, dzielenie nazw pojazdów na sylaby, wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, ćwiczenie umiejętności interakcji w grupie, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
-doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie elementów, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków
-poznanie muzyki z różnych stron świata, wyrażanie radości z zabaw ruchowych do muzyki (w tym do muzyki klasycznej), rozwijanie muzykalności i wrażliwości muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej
-wiadomości na temat lata, uważne słuchanie tekstu literackiego, budowanie wypowiedzi, uczenie tolerancji wobec upodobań innych dzieci, poszerzenie wiedzy na temat letnich zabaw i wakacyjnych przygód
-poznanie sposobów na zachowanie wspomnień, wyrażanie własnych odczuć w formach plastycznych, uważne słuchanie tekstu literackiego, budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie z malarstwem jako formą sztuki, poszerzanie kompetencji językowych (tworzenie rymów, czytanie globalne)
-doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie elementów, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, zapoznanie z wagą szalkową, wspieranie percepcji słuchowej, budowanie wypowiedzi, eksperymentowanie z kolorami, nawiązywanie relacji rówieśniczych
-zapoznanie z piosenką, wyodrębnianie pierwszych głosek wyrazów, uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z odgłosami i instrumentami, wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, ćwiczenie aparatu mowy
-zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi, doskonalenie wiedzy dotyczącej prawidłowego zachowania się na wyjeździe, rozwijanie sprawności fizycznej
-zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu i górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, czytanie globalne i dzielenie na sylaby wyrazów, określanie cech rzeczy (podawanie przymiotników)
-zapoznanie z różnymi zjawiskami dotyczącymi zachowania się wody, rozwijanie małej motoryki, kształcenie spostrzegawczości, określanie położenia rzeczy (z prawej strony, z lewej strony, nad), liczenie na konkretach, w tym na materiale naturalnym, kształtowanie umiejętności estetycznego wykonywania prac plastycznych
-kształtowanie samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
zwiększanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zróżnicowane aktywności: plastyczne, konstrukcyjne, kulinarne
-kształtowanie umiejętności zachowania się adekwatnego do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, rozumienia, że należy liczyć się z ich uczuciami i potrzebami
-kształtowanie świadomości, że wszyscy ludzie odczuwają podobne emocje
wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
-poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
-poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu
-rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem
-doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania regularności rytmicznych
-kształtowanie umiejętności dostrzegania znaczenia miar w życiu człowieka
-kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
-wdrażanie do systematycznego podejmowania aktywności ruchowej
-doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim z użyciem prawidłowego chwytu
-wdrażanie do podejmowania działań na rzecz budowania pozytywnej atmosfery w grupie
-kształtowanie poczucia przynależności do określonej grupy społecznej, w tym do grupy przedszkolnej
zaznajomienie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku
-doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów, zdań zbudowanych z poznanych liter
-doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
-doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych
-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego
-doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
-doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów