Zamierzenia na listopad
🍂 Zamierzenia na listopad
🧍♂️ Obszar fizyczny
- Systematyczne uczestnictwo w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu oraz zajęciach gimnastycznych.
- Improwizowanie ruchem do muzyki i poruszanie się w rytmie wygrywanym na instrumentach.
- Malowanie rękami i palcami – rozwijanie sprawności manualnej.
- Wykonywanie masażyków relaksacyjnych i ćwiczeń artykulacyjnych.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, dostrzeganie zagrożeń i nieprawidłowych zachowań innych dzieci.
- Wykazywanie się koordynacją wzrokowo-ruchową i sprawnością rąk.
😊 Obszar emocjonalny
- Prezentowanie stanów emocjonalnych za pomocą mimiki i gestów.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych oraz panowanie nad nimi (np. podczas czekania na swoją kolej).
- Opisywanie emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom w sposób społecznie akceptowany.
- Kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowanie pozytywnych wzorców, nieuleganie naciskom.
- Dostrzeganie różnorodności krajobrazów Polski i kształtowanie pozytywnego stosunku do zwierząt domowych.
- Odczuwanie przyjemności ze współdziałania z innymi i dążenia do wspólnego celu.
- Szukanie bliskości z innymi i rozumienie, że wszyscy ludzie przeżywają emocje.
🧑🤝🧑 Obszar społeczny
- Kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z bycia Polakiem poprzez poznawanie języka, muzyki, tradycji, historii, architektury i sztuki.
- Tworzenie kącika patriotycznego z okazji świąt narodowych.
- Odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą, aktywne uczestnictwo w działaniach grupowych.
- Współdziałanie z rówieśnikami w zabawach i zadaniach zespołowych.
- Respektowanie prawa innych osób (np. czekanie na swoją kolej).
- Ocenianie własnego zachowania i zachowania innych w kontekście przyjętych norm grupowych.
- Dostrzeganie potrzeb i problemów innych dzieci oraz zwierząt domowych.
- Określanie własnych potrzeb, podejmowanie decyzji i wyrażanie opinii w sposób społecznie akceptowany.
🧠 Obszar poznawczy
- Doskonalenie komunikacji niewerbalnej: gest, mimika, ruch – w wyrażaniu emocji i treści.
- Wyrażanie emocji pod wpływem muzyki poprzez różne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, teatralną.
- Rozumienie znaczenia czytania i pisania w życiu codziennym.
- Kształtowanie orientacji na mapie Polski – wskazywanie własnej miejscowości, stolicy, rzek, regionów, granic i wybrzeża Morza Bałtyckiego.
- Rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych oraz rozumienie konieczności ich szanowania.
- Słuchanie i próby zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy.
- Posługiwanie się pojęciami kierunków w przestrzeni: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.
- Rozumienie i stosowanie symboli graficznych oznaczających kierunek.
- Rozpoznawanie i rozróżnianie dźwięków wody, rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza) oraz właściwości wody i jej obiegu w przyrodzie.
- Rozumienie działania termometru i przeliczanie symboli pogodowych.
- Tworzenie zbiorów, klasyfikowanie ze względu na rozmiar, wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych.
- Utrwalanie znajomości liter: „u”, „U”, „k”, „K” oraz liczby „5”.
- Tworzenie wymyślonych postaci (np. Pan Nudny, Pan Pomysłowy).
- Poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w różnych środowiskach, ich zwyczajach i roli w życiu człowieka.