Zamierzenia Grudzień
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE NA MIESIĄĆ GRUDZIEŃ
GRUPA: II ,,Biedronki”
PROWADZĄCY: Anna Koc, Patrycja Hadam
PROGRAM: ,,Samodzielne, wszechstronne , szczęśliwe”. Program wychowania przedszkolnego Nowa Era, Warszawa 2021r.
PRZEWODNIK: ,,Samodzielne, wszechstronne , szczęśliwe”. Program wychowania przedszkolnego Nowa Era, Warszawa 2021r.
Tematy kompleksowe:
- W teatrze
- Kuchenne ciekawostki
- Święta zapasem
- Boże Narodzenie
- Krok w Nowym Roku
OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
OBSZAR FIZYCZNY:
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata,
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata,
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
- zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych,
- doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych,
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów,
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych,
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
OBSZAR EMOCJONALNY:
- przezwyciężanie emocji strachu podczas wizyty Mikołaja
- zachęcanie do podejmowania zabaw z Mikołajem
- zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji
- tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego,
- zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności wczuwania się w emocje osób
- wdrażanie do punktualności
OBSZAR SPOŁECZNY:
- poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze
- poznanie zasad kulturalnego zachowania się podczas wizyty Mikołaja
- wykonywanie prostych prac porządkowo – gospodarczych na sali (ścieranie kurzu, segregowanie klocków, itp.
- wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśnienia więzi w grupie rówieśniczej,
- poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
- wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśnienia więzi w grupie rówieśniczej,
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich
OBSZAR POZNAWCZY:
- zaznajomienie z tradycją obchodzenia mikołajków
- zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla postaci Mikołaja
- podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego
- stwarzanie możliwości rozwijania inwencji twórczej podczas tworzenia prezentu i portretu Mikołaja
- rozwijanie słownictwa związanego z mikołajkami
- doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
- umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek
- stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego
- rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę
- zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru
- podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego
- stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej
- rozwijanie słownictwa związanego z teatrem
- doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
- umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek
- stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego
- zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań,
- stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu,
- rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku,
- nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości,
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne.
- zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań,
- zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu
- kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń
- zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu
- poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy
- rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe
- stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego