
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
1. „OWOCE I WARZYWA”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• udział w zajęciach kulinarnych, przygotowywanie prostych posiłków, utrzymywanie porządku i higieny w swoim otoczeniu
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
• obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
• rozpoznawanie i nazywanie kolorów, owoców i warzyw
• doskonalenie umiejętności przeliczania
• posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych między przedmiotami
• uczestniczenie w zabawach badawczych z wykorzystaniem owoców i warzyw
• zapoznanie się z pracą sprzedawcy w sklepie z warzywami
2. „RAZEM SIĘ BAWIMY”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• uwrażliwianie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej, godzenia się z porażką
• przeżywanie i wyrażanie emocji
OBSZAR SPOŁECZNY
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• wzmacnianie pozytywnych relacji w grupie
• kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
• wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
• obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
• kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• kształtowanie umiejętności wokalnych
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• uczestniczenie w zabawach badawczych
3. „JESIENNE DRZEWA I ICH TAJEMNICE”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• uwrażliwianie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
• dostrzeganie roli odpoczynku oraz relaksacji
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej, godzenia się z porażką
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
• odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej
• obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
• poznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
• kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• rozwijanie umiejętności matematycznych
• uczestniczenie w zabawach badawczych
• eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami
4. „JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY?”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• uwrażliwianie zmysłu dotyku
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej
• przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
• wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie
• obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
• poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie
• kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• kształtowanie umiejętności wokalnych
• rozwijanie umiejętności matematycznych
5. „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie we wspólnych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
• czerpanie radości z zabaw ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie cierpliwości podczas czekania na swoją kolej
• uwrażliwianie na potrzeby innych
• przeżywanie i wyrażanie własnych emocji, dzielenie się nimi z innymi
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do podejmowania współpracy z innymi, dążenia do wspólnego celu
• podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy
• uczestniczenie we wspólnych zajęciach, aktywnościach – integracja z grupą rówieśniczą
OBSZAR POZNAWCZY
• nazywanie swojego miejsca zamieszkania
• uważne słuchanie wierszy, opowiadań
• analizowanie dźwięków i obrazów, uczestniczenie w rozmowach na ich temat
• poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze
• dbanie o estetyczne wykonywanie prac plastycznych
• rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kształt