Zamierzenia Maj
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE GR.III JEŻYKI
MAJ
1. MAJOWE ŚWIĘTA
– nabywanie poczucia przynależności narodowej,
– utrwalenie nazw i wyglądu symboli narodowych ( flaga, godło, hymn państwowy),
– utrwalenie wiedzy związanej z folklorem swojego kraju,
2. KTOŚ NAM NIEBO POMALOWAŁ, WITAJ TĘCZO KOLOROWA
– zachęcanie dzieci do twórczej ekspresji plastycznej i swobodnego eksperymentowania z kolorami, plamą i linią oraz do wykorzystywania różnych technik plastycznych,
– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata,
– uwrażliwienie dzieci na piękno polskiego krajobrazu,
3 .WYBRAĆ ZAWÓD TRUDNA SPRAWA, DLA NAS JESZCZE TO ZABAWA
– zapoznanie dzieci ze specyfiką wybranych zawodów z najbliższego otoczenia,
– wdrażanie do przewidywania dobrych i złych skutków sytuacji życiowych oraz uświadomienie konsekwencji wynikających z różnych zachowań,
– rozwijanie chęci służenia innym i niesienia pomocy,
– doskonalenie sprawności manualnej i umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,
– kształtowanie zdolności przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej,
4. BUKIET, PREZENT I CUKIERKI, DZIŚ RODZICÓW DZIEŃ JEST WIELKI
– kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków,
– uwrażliwienie dzieci na potrzebę dzielenia się z innymi ,
– budzenie u dzieci poczucia własnej wartości i wiary we własne siły przez angażowanie ich w organizowanie przyjęcia i przedstawienia,
– stwarzanie dzieciom sytuacji, w których mogą nabierać pozytywnych doświadczeń w prezentowaniu się na scenie i wspieranie ich w pokonywaniu tremy i nieśmiałości,
5. Z KOŃCA ŚWIATA , CZY ZZA ŚCIANY TO PRZYJACIEL NASZ KOCHANY
– kształtowanie świadomej przynależności do kraju i narodu,
– rozwijanie orientacji przestrzennej, posługiwanie się nazwami kierunków,
– przygotowanie do zgodnego współżycia w Europie i świecie , kształtowanie tolerancji wobec ludzi innych ras i kultur,
– rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia fonacyjne .