
Nasze tematy na maj
W maju grupa II realizuje następujące tematy:
1. „Mieszkam w Polsce”
Zamierzenia:
– kształtowanie postawy patriotycznej,
– zapoznawanie poprzez literaturę z symbolami narodowymi i treściami patriotycznymi,
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego,
– rozwijanie mowy i pamięci,
– poznanie legendy na temat powstania Warszawy,
– zapoznanie z herbem Warszawy,
– doskonalenie sprawności manualnej.
2. „Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!”
Zamierzenia:
– doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu;
– tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
– budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody;
– uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
3. „Nasze rodziny”
Zamierzenia:
– aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych,
– doskonalenie sprawności manualnej,
– doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów,
– stwarzanie okazji do posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
– nabywanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
4. „Poznajemy różne zawody”
Zamierzenia:
– kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne;
– kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego;
– tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
– zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności;
– stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym;
– rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.
5. „Kolorowa łąka”
Zamierzenia:
– rozbudzenie zainteresowania światem przyrody;
– stwarzanie okazji do doskonalenia kompetencji matematycznych;
– rozwijanie uważności;
– wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego;
– poznanie cyklu życia motyla;
– zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych;
– rozwijanie wrażliwości słuchowej podczas zabaw dźwiękonaśladowczych;
– usprawnianie aparatu mowy;
– rozwijanie wyobraźni;
– rozwianie sprawności manualnej.