Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze – kwiecień
Kochani Rodzice!!!!
To już kwiecień, czekamy na kwitnącą „wiosnę”- w ogrodzie przedszkolnym podziwiamy dywanik kolorowych krokusów oraz będziemy nasłuchiwać śpiew ptaków.
W kąciku przyrody hodujemy: rzeżuchę, szczypiorek, słonecznik, ozdobną fasolę, groszek pachnący, rzodkiewkę, ziemniaka, brzózki i bazie. Niedługo wysiejemy nasiona kwiatów.
Jesteśmy mieszkańcami planety Ziemia. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytania: co to jest ekologia?, jak dbać o przyrodę?, jak ją chronić aby cieszyć się jej pięknem.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO– DYDAKTYCZNE
I. „WIELKANOCNE TO PISANKI, WYKLEJANKI, MALOWANKI”
• Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
• Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze.
• Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów).
• Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
• Przygotowanie do nauki pisania kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
II. „ NIGDY NIE BÓJ SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZY”
• Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia.
• Zapoznawanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia.
• Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim.
• Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie.
• Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów.
• Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych (współczucie, chęć niesienia pomocy).
III. „STOP ! ZABRANIAM ! ZAKAZUJĘ ! ŚMIECI W WORKI SIĘ PAKUJE !”
• Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią.
• Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
• Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”).
• Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy.
IV. „KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”
• Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych.
• Zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody.
• Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.