
Nasze tematy na marzec
- „Czy to siostra, czy też brat, kolorowy z nimi świat”
Zamierzenia:
– utrwalenie pojęcia para,
– uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny
– kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie - ” W świecie dinozaurów”
Zamierzenia:
– rozbudzenie zainteresowania i wzbogacenie wiedzy z zakresu prehistorii
– poszerzanie wiedzy na temat dinozaurów
– rozwijanie sprawności ruchowej i wyobraźni
– rozwijanie sprawności manualnej
– doskonalenie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk z zakresu edukacji przyrodniczej (eksperyment z wulkanem) - „Ptaki małe i duże”
Zamierzenia:
– zachęcanie do obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii
– doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych
– utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych
– kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich - „Witaj wiosno!”
Zamierzenia:
– rozbudzenie zainteresowania światem przyrody
– stwarzanie okazji do wykonywania prac przestrzennych z papieru
– nabywanie umiejętności posługiwania się symbolami i odczytywania ich
– wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
– rozwijanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich - „Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem”
Zamierzenia:
– kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu,
– nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obrazu własnego Ja
– uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu
– doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat