Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „NADCHODZI MIKOŁAJ!”
OBSZAR FIZYCZNY
• zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
• doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
OBSZAR EMOCJONALNY
• tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego
• zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności
• wczuwanie się w emocje innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej
• poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
OBSZAR POZNAWCZY
• rozwijanie mowy i myślenia podczas omawiania obrazków
• rozpoznawanie za pomocą dotyku zabawek ukrytych w worku
• rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego podczas układania historyjki obrazkowej
uczestniczenie w spotkaniu i wspólnej zabawie z Mikołajem
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej
• poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
- „ŚWIĘTA ZA PASEM”
OBSZAR FIZYCZNY
• zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
• doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
OBSZAR EMOCJONALNY
• tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego
• zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności
• wczuwanie się w emocje innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej
• poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
OBSZAR POZNAWCZY
• zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań
• stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu
• rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
• nabywanie doświadczeń w Zakresie mierzenia długości
• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- „MAGIA ŚWIĄT”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• rozwijanie sprawności dłoni i palców
• utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• respektowanie zasad podczas gier i zabaw
• obdarzanie uwagą innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacenie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
• zachęcenie do uważnego słuchania utwory literackiego pt. „Każdy może być Świętym Mikołajem”
• wyostrzanie zmysłów podczas zabawy sensorycznej
• porównywanie długości łańcuchów: najdłuższy, najkrótszy, taki sam, dłuższy itp.
uczestniczenie we wspólnej uroczystości świątecznej „Wigilii Przedszkolnej (składanie życzeń, dzielenie się opłatkiem i wspólny uroczysty obiad)
oglądanie występu w wykonaniu najstarszej grupy „Jasełek”
• zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
• rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do punktualności
• integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
• zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich
OBSZAR POZNAWCZY
powitanie Zimy ze wszystkimi dziećmi
• zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu
• kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń
• zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu
• poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy
• rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe
• stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych
• kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
• stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego