Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze GRUDZIEŃ
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.
- Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej, umiejętności pracy i zabawy w grupie.
- Rozwijanie świadomości swojego ciała i orientacji w przestrzeni.
- Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
- Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej, słuchowej i węchowej.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.
- Budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający świat – dokarmianie ptaków, dbanie o najbliższe otoczenie.
- Budowanie wiary we własne możliwości, poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu siebie.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy w grupie i odczuwania radości ze wspólnej zabawy.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej i fizycznej.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji i uczuć poprzez muzykę i sztukę.
Społeczny Obszar rozwoju dziecka
- Wdrażanie do zgodnej zabawy.
- Wdrażanie do uważnego słuchania.
- Budowanie systemu wartości dziecka.
- Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
- Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na osobie mówiącej i wykonywanym zadaniu.
- Rozwijanie postawy przywiązania do tradycji rodzinnych.
- Rozwijanie umiejętności społecznych, aktywności i motywacji do działania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Wzbogacanie biernego i czynnego słownictwa dziecka.
- Rozwijanie umiejętności formułowania pytań i odpowiadania na nie.
- Rozwijanie myślenia matematycznego.
- Kształtowanie pojęcia liczby.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania, porządkowania i przyporządkowywania.
- Rozwijanie aktywności twórczej – muzycznej i ruchowej.
- Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń za pomocą różnych środków wyrazu plastycznego.
- Rozwijanie zainteresowania światem przyrody.