
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- „ŚWIĘTA MAJOWE”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach kształtujących motorykę dużą i sprawność ciała
• konstruowanie trójwymiarowych budowli
• ćwiczenie sprawności ręki w czasie rysowania, malowania, wykonywania czynności precyzyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• stwarzanie okazji do czerpania radości z czynności artystycznych, takich jak śpiewanie, malowanie, taniec
• wdrażanie do radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
• uczenie szacunku do rówieśników i osób starszych
• rozbudzanie zainteresowania postaciami historycznymi
• kształtowanie świadomości narodowej, poczucia przynależności do narodu i kraju, w którym żyjemy
• wdrażanie do obdarzania uwagą innych osób, uważne słuchanie wypowiedzi innych
OBSZAR POZNAWCZY
• kształtowanie postawy patriotycznej
• zapoznawanie poprzez literaturę z symbolami narodowymi i treściami patriotycznymi
• utrwalanie umiejętności rozpoznawania prawej i lewej strony, rozróżniania kierunków w przestrzeni
• stwarzanie okazji do przeliczania na konkretach w sytuacjach zadaniowych
• uczestniczenie w zabawach umożliwiających poznanie prostych zwrotów w języku angielskim
• umożliwienie wyrażania siebie i swojego sposobu widzenia świata w ruchu, pieśni, tańcu i wytworach plastycznych
- „RODZINNA FOTOGRAFIA”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
• kształtowanie umiejętności manualnych podczas zabaw plastycznych i graficznych
OBSZAR EMOCJONALNY
• przełamywanie strachu przed podejmowaniem trudnych zadań
• doprowadzanie rozpoczętej pracy do końca
• radzenie sobie z trudnymi emocjami podczas zajęć i zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i grupy rówieśniczej
• dzielenie się obowiązkami wynikającymi z pracy w małych zespołach
OBSZAR POZNAWCZY
• wypowiadanie się na temat członków rodziny, podawanie ich imion, cech wyglądu i upodobań
• recytowanie wierszy z pamięci
• wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
• rozwijanie umiejętności matematycznych podczas przeliczania i segregowania elementów, porównywania długości, układania rytmów
• wyrażanie własnego sposobu postrzegania świata w aktywnościach plastyczno-technicznych
• wykonywanie prac według instrukcji obrazkowych i słownych
• doskonalenie umiejętności wokalnych
- „WIOSNA W PEŁNI”
OBSZAR FIZYCZNY
• organizowanie najbliższego otoczenia w sposób umożliwiający wykonanie powierzonych działań
• doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy z rekwizytem, wykonywanie prac plastycznych
• zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do radzenia sobie z niepowodzeniami w zabawie
• stwarzanie okazji do dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
• wspieranie w dostrzeganiu swoich mocnych stron
• odczuwanie poczucia dumy z wytworów swojej pracy
• zachęcanie do przełamywania lęku przed spożywaniem nowych produktów
OBSZAR SPOŁECZNY
• stwarzanie okazji do poznawania i podziwiania najbliższego otoczenia, budowanie poczucia przywiązania do miejsca zamieszkania
• wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
OBSZAR POZNAWCZY
• poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu, założenie i pielęgnacja uprawy
• uważne słuchanie utworów literackich, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstów
• poznanie kwiatów i owadów łąkowych
• doskonalenie umiejętności matematycznych przez przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów równolicznych, dopełnianie zbiorów
• wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych, nadawanie znaczenia swoim wytworom
• wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki
• doskonalenie umiejętności wokalnych podczas śpiewu a cappella i z akompaniamentem
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• ćwiczenie sprawności motoryki małej podczas zabaw konstrukcyjnych, manipulacyjnych i plastycznych
• ćwiczenie prawidłowego chwytu pisarskiego
OBSZAR EMOCJONALNY
• nabywanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
• wdrażanie do wytrwałości w doprowadzaniu rozpoczętych zadań do końca
OBSZAR SPOŁECZNY
• nabywanie umiejętności przedstawiania się (imię, nazwisko, adres)
• wdrażanie do wywiązywania się z codziennych obowiązków
• wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
• zapoznanie z różnymi środkami transportu
• ćwiczenie umiejętności klasyfikowania elementów według wybranej i podanej kategorii
• ćwiczenie umiejętności określania relacji przestrzennych i kolorów
• umożliwianie wyrażania siebie poprzez uzasadnianie własnych decyzji i wytwory plastyczne
• rozwijanie wyobraźni poprzez układanie opowiadania
• zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, odpowiadania na pytania
• wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania utworów literackich
• uczestniczenie w zabawach umuzykalniających i doskonalących umiejętności wokalne