Zamierzenia Marzec
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWACZE
NA MIESIĄC LISTOPAD
GRUPA: gr. II
PROWADZĄCA: Patrycja Hadam
PROGRAM: Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe . Program wychowania przedszkolnego, Nowa Era, Warszawa, 2021.
PRZEWODNIK : „SAMODZIELNE, WSZECHSTRONNE, SZCZĘŚCLIWE – PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO” NOWA ERA 2021
Tematy kompleksowe:
I. „JAK DBAĆ O ZDROWIE?”
II. „JAKA POGODA JEST W MARCU?”
III. „NADCHODZI WIOSNA”
IV. „WSZYSTKO GRA”
ZAMIERZENIA:
FIZYCZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
- nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny
- korzystanie z toalety
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: nieostrożne korzystanie z urządzeń znajdujących się w ogrodzie przedszkolnym
EMOCJONALNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
-
dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody
SPOŁECZNY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA
- uczestniczenie we wspólnych zabawach
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw
- odpowiadanie na pytania
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
- uważne słuchanie dorosłych i dzieci
-
przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
POZNAWCZY OBSZAR ROZWOJU DZIECKA
- wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
- zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
- nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
- poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- słuchanie wierszy i opowiadań
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
- poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
-
uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek
-
poznanie zwiastunów wiosny
-
poznanie wiosennych kwiatów
-
rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
-
uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
-
poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
-
zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
-
odpowiadanie na pytania do treści utworów literackich
-
doskonalenie umiejętności przeliczania
-
dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
-
wykonywanie prac plastycznych wybranymi technikami
-
śpiewanie piosenki