Zamierzenia Listopad
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWACZE
NA MIESIĄC LISTOPAD
GRUPA: gr. II
PROWADZĄCA: Ania Koc, Patrycja Hadam
PROGRAM: Samodzielne, wszechstronne,szczęśliwe . Program wychowania przedszkolnego, Nowa Era, Warszawa, 2021.
PRZEWODNIK : „SAMODZIELNE, WSZECHSTRONNE, SZCZĘŚCLIWE – PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO” NOWA ERA 2021
Tematy kompleksowe:
„ROZPOZNAJEMY EMOCJE”
„POLSKA- NASZA OJCZYZNA”
„PRELUDIUM DESZCZOWE”
„MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY. DOBRZE ,GDY POMOCĄ SŁUŻY”
Ogólne cele dydaktyczno- wychowawcze:
OBSZAR FIZYCZNY
• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
• uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
• doskonalenie sprawności manualnej
• zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
OBSZAR EMOCJONALNY
• nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
• uważne słuchanie wypowiedzi innych
• budowanie obrazu własnego „ja”
• rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wyrażanie emocji za pomocą mimiki
• rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach
• przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
• doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
• przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
OBSZAR POZNAWCZY
• zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego
• rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny
• obcowanie ze sztuką
• rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny”
• utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania
• poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska
• utrwalenie świadomości bycia Polakiem
• poznanie hymnu i symboli Polski
• przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania
• klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
• branie udziału w eksperymentach
• nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
• zdobywanie wiedzy na temat deszczu
• nazywanie różnych rodzajów deszczu
• uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
• nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia
• nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku
• nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
• śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
• słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą
• uczestniczenie w zabawach plastycznych
• przeliczanie w dostępnym zakresie
• nazywanie poszczególnych części ciała
• rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”
• wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
• śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
• rozwijanie mowy komunikatywnej
• przeliczanie, klasyfikowanie