
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
1. „NASZ KRAJ – POLSKA”
OBSZAR FIZYCZNY
• wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie przynależności do kraju rodzinnego
• dostrzeganie emocjonalnej wartości w najbliższym otoczeniu
OBSZAR SPOŁECZNY
• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi
• obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad regulujących życie w grupie
OBSZAR POZNAWCZY
• poznawanie symboli narodowych oraz legend polskich
• rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie i naukę krótkich wierszy
• rozbudzanie ekspresji artystycznej podczas wykonywania prac plastycznych
• przeliczanie na konkretach, wykonywanie prostych działań dodawania i odejmowania
2. „LISTOPADOWY DESZCZ”
OBSZAR FIZYCZNY
• kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas rysowania i kolorowania
• usprawnianie motoryki małej i precyzji poprzez manipulację różnymi przedmiotami
• doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
• dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą
• odczuwanie satysfakcji ze skończonej pracy
OBSZAR SPOŁECZNY
• obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
• przestrzeganie zasad zabaw i gier
• odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej
OBSZAR POZNAWCZY
• recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci
• dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych
• granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych
• wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie
3. „POZNAJEMY SWOJE EMOCJE”
OBSZAR FIZYCZNY
• udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych
• dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw w sali i w ogrodzie
• podnoszenie świadomości własnego ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
• poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
OBSZAR SPOŁECZNY
• udział w zabawach z rówieśnikami
• udział w zabawach w parach z elementami rywalizacji
• używanie zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają
OBSZAR POZNAWCZY
• rozróżnianie prawej i lewej strony
• budowanie wypowiedzi na podany temat
• śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru
4. „ZAPRASZAMY DO TEATRU”
OBSZAR FIZYCZNY
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• doskonalenie zmysłu dotyku
• rozwijanie sprawności dłoni oraz palców
OBSZAR EMOCJONALNY
• cierpliwe czekanie na swoją kolej
• godzenie się z porażką
• przedstawianie emocji oraz uczuć w czasie zabaw teatralnych
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do współdziałania w zabawie
• czerpanie radości ze wspólnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się
• wzbogacanie wiedzy na temat teatru
• wcielanie się w role, uczestniczenie w zabawach teatralnych
• wymyślanie krótkich historyjek, objaśnianie kolejności zdarzeń
• rozwijanie kompetencji matematycznych
• doskonalenie percepcji wzrokowej
• eksperymentowanie ze światłem i cieniem