
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
1. „PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU”
• Obszar fizyczny
– Wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad higieny, zgłaszania potrzeb
fizjologicznych.
– Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety,
spożywania posiłków.
– Udział w zabawach kierowanych, ruchowych, sprzątanie zabawek po skończonej zabawie.
• Obszar emocjonalny
– Wyrażanie emocji własnych i wczuwanie się w emocje innych dzieci.
– Dzielenie się z innymi swoimi przeżyciami.
• Obszar społeczny
– Obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych, poznawanie imion kolegów i koleżanek z
grupy.
– Nawiązywanie relacji rówieśniczych .
– Kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie.
– Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie.
• Obszar poznawczy
– Nazywanie części ciała.
– Klasyfikowanie zabawek ze względu na określoną cechę.
– wdrażanie do wypowiadania się na podany temat
– Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
– Poznawanie najbliższego otoczenia
2. „ŻEGNAMY WAKACJE”
• Obszar fizyczny
– Uczestniczenie w zabawach ruchowych.
– Wdrażanie do samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety,
spożywania posiłków.
• Obszar emocjonalny
– Przeżywanie i wyrażanie emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami.
– Wypowiadanie się o tym, co każdy lubi.
• Obszar społeczny
– Obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych.
– Uczenie się współdziałania z innymi dziećmi.
– Integrowanie się z grupą.
– Czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć.
• Obszar poznawczy
– Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli.
– Słuchanie z uwagą utworów literackich.
– Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu.
– Wykonywanie prac plastycznych.
– Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.
– Rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie na konkretach.
– Reagowanie na zmiany wysokości dźwięków (niskie i wysokie).
– Rozwijanie umiejętności wokalnych.
– Uczestniczenie w zabawach twórczych.
– Rozwijanie umiejętności wokalnych.
– Uczestniczenie w zabawach twórczych.
3. „KOŃCZY SIĘ WRZESIEŃ, NADCHODZI JESIEŃ”
• Obszar fizyczny
– Uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu.
– Wdrażanie do samodzielnego korzystania z toalety, spożywania posiłków, zdejmowania i
zakładania ubrania.
• Obszar emocjonalny
– Rozpoznawanie emocji i ich nazywanie, dzielenie się z swoimi przeżyciami, emocjami,
doświadczeniami.
• Obszar społeczny
– Obdarzanie uwagą rówieśników, znajomość imion dzieci z grupy.
– Wdrażanie do współpracy z innymi.
– Czerpanie radości ze wspólnych osiągnięć.
• Obszar poznawczy
– Obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni.
– Wsłuchiwanie się w dźwięki przyrody, rozpoznawanie ich.
– Doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie przedmiotów ze względu na
rodzaj, przeliczanie na konkretach we własnym zakresie.
– Doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych (śpiewanie piosenki, powtarzanie
rymowanek).
4. „CUDA NA ZIEMI”
• Obszar fizyczny
– Doskonalenie motoryki małej podczas zabaw drobnymi przedmiotami.
– Kształtowanie nawyku relaksowania się.
• Obszar emocjonalny
– Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką.
• Obszar społeczny
– Odczuwanie przynależność do grupy.
– Dostrzeganie zalet współdziałania w zespole.
• Obszar poznawczy
– Wyrażanie siebie poprzez impresję plastyczną i muzyczną.
– Rozpoznawanie różnych dźwięków, wskazywanie źródła pochodzenia.
– Wzbogacanie wiedzy o świecie roślin i zwierząt.
– Słuchanie utworów literackich i wypowiadanie się na ich temat.
– Dostrzeganie i kontynuowanie prostych rytmów.
– Rozwijanie poczucia rytmu.
– Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych kolorów.
– Podejmowanie aktywności poznawczej – oglądanie ilustracji w książkach.